perjantai 17. elokuuta 2012

Happpeeeee!

Nää elokuun lämpimät päivät on aika hikisiä istua koulussa. Ekalla viikolla päivät loppuu jo klo 12.20 joten mä pääsin lähteen fillarilla gontsalle. Oltiin sovittu äidin kanssa että tehdään tunturin kesähuiputus tällä kertaa hissillä. Mä näin gontsan ikkunasta parin ruotsalaisen kikkailevan dh-radalla. Niitä taisi kyllä jännittää, vauhti oli sen verran hidasta! Heh, mä tykkään skinnailla mut noi dropit on pahoja.

Minkähän laisia koneita äijät on tarvinnu kun Huippupolku on rakennettu tonne ihan ylös?  Tosi paljon on varmaan aseteltu kaikkia kiviä ja maata. Ekan kerran mä oon käyny täällä ihan skidinä. Äiti sano että lastenrattailla olis tosi helppo nyt rullailla. Onhan toi sileetä eikä pääse putoomaan.

Mä yritän aina opetella mikä tunturi on mikäkin. Tänään mä muistin ainakin Aakenuksen, Pallaksen ja Ylläksen. Ylhäältä näkyy kuulemma Ruotsi ja Norjakin mut en mä niistä välitä. Infotauluja on mun mielestä uusittu, ainakaan en muista tosta Aurinkotuulesta mitään.

Tänään porot oli varmaan siellä mettän reunassa koska tossa portilla niitä ei nyt näkyny. Ehkä niillä oli hiki?

Ens kerralla mä muistan ottaa ne makkarat! Kiitos Timo munkkikahveista, äiti käski kirjottaa (käytiin vielä Palovartijan teranssilla).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti